Wednesday 8 June 2011

( episod 1 ) Boringg...

domobrader.blogspot.com
27 Mei 2011





Setiap hari. Jam enam pagi aku dah selesai  mandi dan bersiap, solat, kemudian lebih kurang pukul 6.45 aku bertolak menuju ke tempat kerja. Pukul 4.30  petang habis kerja aku terus balik rumah, singgah kat medan selera beli makanan kemudian terus balik ke rumah.
                Sampai rumah, asar, makan nasi sambil tengok spongebob, then kemas rumah. Dan alang-alang dah panas tu aku akan buat sikit workout biar berpeluh.
                Lebih kurang pukul 7 aku mandi, solat maghrib, pastu join budak-budak rumah tengok Adik & Al-Quran (ktorang pun adik-adik jugak hahaha).
                Pukul 8 tengok berita tv9.
                8.30 tengok citer cina All Men Are Brothers.
                Pukul 10, tido..
Besoknya p keje lagi…pastu balik, mandi, makan, tengok tv, tdo..bla-bla..p keje balik..dan  seterusnya.
Aku perasan rutin ni dah berulang-ulang sejak beberapa bulan lalu..dan secara jujurnya aku katakan yang aku terkadang memang berasa jemu dengan kehidupan yang datar sebegini. Juga ada satu macam rasa kesunyian dalam hati. Kawan-kawan ramai yang dah kawin, tinggal berapa kerat je yang single macam aku.. nak ajak kuar malam pun dah takde geng. Kalau ada pun jenis yang suka melepak karaoke sampai 2-3 pagi, kaki memancing yang tiap-tiap hari nak pergi kolam, dua tiga kerat yang suka masuk club. Budak-budak serumah yang dua orang ni pulak kerja tak menentu. Selalu kena buat overtime sampai kadang-kadang tu aku pernah tak berjumpa diorang sampai 2-3 hari. Last-last aku tinggal sorang kat rumah layan perasaan.
Boringnyaa..
Boringnyaa..
Boringnyaa..

p/s : Wani, kawan satu lab dengan aku dah janji nak kenalkan kawan dia masa kat UiTM dulu kat aku. Hopefully, life will be better after this..

3 comments:

  1. salam..
    crite yg best jugak.. mcm sebahagian hidup u jer..(takat yg sy tahu le).
    heee

    ReplyDelete
  2. mmg cite idup dier laa tu...

    ReplyDelete