Sunday 17 July 2011

( episod 5 ) is it really ur attitude??


domobrader.blogspot.com
      
 Sombong sungguh. Dah dua tiga kali aku senyum kat die tapi haram die x balas. Lantak ko lah, pasni aku tak kaco ko, ko jangan kacau aku. Setel.

       Tapi rupanya x setel jugak..satu pagi tu aku datang awal nak buat keje, alih-alih aku tengok kat atas lab bench aku dah penuh dengan jurnal-jurnal. Aku tahu lah dia ada projek nak dibuat. Nak cari bahan..nak buat rujukan..Tapi jangan la ikut sedap je letak atas bench aku..abis aku nak buat keje camane..aduiii laa orang macam ni pun ada rupanya.

       Aku masa tu pun dah jadi serba salah, kalau aku alihkan semua jurnal tu mungkin jadi masalah pulak pada dia. Mungkin dia dah susun kedudukan semua jurnal tu ikut turutan tertentu supaya senang dia nak baca or buat rujukan etc.. dan kalau aku alihkan susah pulak dia nak buat kerja nanti.  Isyy..

         Maka dengan muka moncong ala-ala itik serati terpaksalah aku pindahkan barang-barang aku dan buat kerja kat bench kat bilik belakang. Walaupun sempit sikit tapi takpelah, aku pikir positif, mungkin semalam dia busy sangat sampai tak sempat nak mintak izin guna bench aku, seterusnya tak sempat nak alihkan semua jurnal tu dari situ. So takpelah..gunalah dulu bench tu. Nanti dah siap aku nak guna balik.  Hmm..

         Setel?

         Tak jugak. Dalam dua tiga hari pastu ada gak dua tiga kali aku datang nak guna bench tu dan dia pun ada kat situ. Tapi dia selamba mengadap keje dia, buat derk je bila aku bagi hint nak guna balik tempat tu. Macam protes pulak dia dengan aku. Aku rasa sikit punya besar nama aku terpampang kat kabinet atas bench tu..pehal dia ni buat x faham-faham lagi ni?..Arghh.. Aku rasa aku dah tolak ansur abis dah. Dua tiga hari ni aku ada fieldwork, kebanyakan kerja buat kat luar so bolehlah aku buat x kisah sangat kalau dia nak dok situ. Nie fieldwork pun dah selesai dia boleh pulak dok jadi tunggul kat situ. Aku dah start naik hangin. Kalau dia ni adik aku nak je aku sekeh-sekeh. Mangkuk sungguh!

        Fine. Aku bagi peluang sampai besok. Kalau x alih jugak segala 'sampah-sarap' dia ni siap la aku kerjakan.  

        Finally...

        ..settled?

       Aku datang pagi jumaat dan tengok semuanya masih di situ. Ok takpe. Aku tunggu tengahari sikit, pun barang-barang tu masih kat situ. Dia pulak langsung tak nampak batang hidung. Aku dah start kuar api kat kepala, sekejap agi meletup la aku nih. Konfirm. Orang nak setel cepat ni dia pulak langsung tak tunjuk muka. Urgghh..jap agi ada la orang yang nak kena telan dengan aku nih. Ihhh..siap la ko nanti.

       "Aii nape nampak serius bebenor niii wan?" Kak Sal yang kebetulan lalu situ menegurku. Agaknya dia perasan aku tengah bad mood..

       "Mana R.O. yang baru masuk tu ek? Tak nampak pun dia hari ni."

        "Dia kan pergi meeting kat Putrajaya. Bos suruh dia pergi. Kenapa awak cari dia ke?"

        Hah. Yeke? Rupanya satu hari aku nunggu dia memang takde kat sini. Makin hangin lah aku..tensen sorang-sorang aku kat sini dia pulak dok goyang kaki meeting. Aku malas nak citer dengan Kak Sal konflik aku dengan budak R.O. tuh. Kalau aku citer kang banyak pulak soal jawabnya.

        "Takdelah Kak Sal. Tak cari dia pun. Saje je tanya..yelah satu hari ni tak nampak dia pun. Ingatkan dia busy ke ape ke"

         "Ooo..nape rindu ekkkk?" Kak Sal mengusik. Suaranya keibuannya lembut tapi senyumannya seolah dia sengaja menyakat aku.

         Hah? Rindu?? Rindu la sangat. Kalau lah aku ni gimau aku jumpa budak tu siap aku nak tokak-tokak lagi. Huh!

         Sudahnya hari itu aku tension sorang-sorang. Orang yang aku nak marah x muncul-muncul..aduss...

n
novel cinta puteri peach ceritalah lagi . blogspot.com

No comments:

Post a Comment